מה זה ביטקוין? ואיך הוא עובד?

אהבתם את התוכן? הנה כפתורי שיתוף 👇👇

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

השתדלנו לעבור ממש על הכל... בשבילכם.

ביטקוין הוא מטבע וירטואלי אשר מבוסס על קריפטוגרפיה מבוזר אשר נוסד בשנת 2008 על ידי אדם או קבוצה של אנשים שאינה ידועה בשם "סטושי נקמוטו"

ביטקוין מתואר לרב ככסף וירטואלי לחלוטין ניתן להשתמש בו על מנת לרכוש מוצרים ושירותים למרות שעדיין לא כל החנויות מקבלות ביטקוין, ובנוסף מספר מדינות אסרו על השימוש בביטקוין לחלוטין.

איך הביטקוין עובד?

כל ביטקוין הוא לא באמת מטבע כמו כל מטבע פיזי שאנחנו מדמיינים. הוא מעין רשומה שמורכבת ממספרים ואותיות והצירוף הזה קיים רק פעם אחת בלבד.

לכל אדם יש כתובת ארנק ביטקוין כתובת פרטית וכתובת ציבורית, הכתובת הציבורית היא כמו פירטי חשבון הבנק שלנו בנק / סניף / מספר חשבון כל אחד יכול לשלוח לנו כסף לכתובת זאת האומנם הכתובת הפרטית שלנו היא כמו הקוד הסודי לכרטיס האשראי שלנו בעזרתו ניתן למשוך כסף מזומן מהכספומט ( במילים אחרות אסור בתחלית האיסור לאבד אותו או להעביר אותו ).
כל עסקה שמבוצעת באמצעות ביטקוין נרשמת ומתועדת על רשת הבלוקציין של הביטקוין ונחתמת בידי חתימה דיגיטלית. 

איך אנשים משיגים ביטקוין

ישנם 3 דרכים עיקריות להשיג ביטקוין 

  • ניתן לקנות ביטקוין בכסף אמיתי 
  • ניתן למכור מוצרים או שירותים ולקבל תשלום בביטקוין 
  • ניתן לייצר אותם באמצעות המחשב – אבל זה לא כזה קל כמו שזה נשמע

איך נוצרים ביטקוינים חדשים?

כל בלוק ברשת הבלוקציין של הביטקוין נוצר אחת ל-כ 10 דק בממוצע, על מנת לקרוא על רשת בסלוקציין ולהבין בדיוק מה היא ואיך היא עובדת לחצו כאן.
על כל בלוק עולות טרנזקציות או במילים אחרות רשימת העברות של אנשים שונים על כל בלוק יש מקום מסויים לא ניתן להעלות כמות אין סופית של העברות ההגבלה היא עד 1 מגה בייט.
אם נדמה את הבלוק לאוטובוס אז על כ אוטובוס יש מספר מקומות מוגבל של מקומות שבכל מקום ניתן להושיב רק אדם אחד המשול לטרנזקציה אחת וכשאין מקום העברה מחכה לאוטובוס הבא מי יעלה ראשון? פשוט כל אטרציה צריכים לשלם עמלה ככל שנציע סכום גבוה יותר עבור העליה לבלוק או לאוטובוס אנחנו נעלה ראשונים ובכל זאת מדובר בסנטים עד דולרים בודדים בעמלות שכל אחד יכול לקבוע מראש.
המערכת עצמה מעבירה את כל המטבעות שאמורי להיות מועברים עליה הצפנה קריפטוגרפית (מה זה קריפטוגרפיה?) וכדי לפתור את ההצפנה מחשבים צריכים לפתור חידה מתמטית מה שעולה להם כסף ואחזקת מחשב שיעבוד 24 שעות וזה מה שניקרא אגב כריית ביטקוין על מנת לתת תמריץ לאנשים לקחת חלק בתהליך המערכת מתגמלת את הפותרים חידות אילו בביטקונים חדשים וככה למעשה נוצרים לנו כל פעם עוד ביטקוינים חדשים ובכל זאת לעולמים יהיו רק 21,000,000 ביטקונים בעולם, איך זה הגיוני אגב? כל 4 שנים או לחלופין כל 210,000 בלוקים התמריץ או התגמול לכורים נחתך בחצי אז החצי הבא יהיה לנו במאי 2020 ושבריר הביטקוין האחרון עתיד להכרות באיזור שנת 2140.

למה לביטקוין בכלל יש ערך כספי

ראשית ישנם המון מוצרים פיננסים שהם לא כסף שאנחנו חושבים כבני אדם שהם שווים כסף כמו זהב יהלומים.
בעבר אגב עמים רבים השתמשו בסחורות כמו פולי קקאו או במלח כתשלום כסף.
ובכן הביטקוין עובד בעיקר על היצע וביקוש ככל שהביקוש לביטקוין עולה מחירו עולה גם וככל שההיצע גדל על הביקוש מחירו יותר מטה, אחד הדברים היפים בביטקוין שהוא מושפע נטו מהיצע וביקוש.

מדוע אנשים רוצים להחזיק ביטקוין

אנשים רוצים להחזיק בביטקוין בדרך כלל כי ערכו בטווח הארוך נוטה לעלות הרי משנת 2008 ועד היום מחירו של הביטקוין אינו מפסיק לעלות בהנפקתו הוא נסחר ב-0.008$ והיום … אתם כבר יודעים לבד את המחיר.
חלקם השני של האנשים פשוט מאמינים ברעיון הזה של כלכלה שיתופית חדשה שאינה תלויה בממשלות ומתווכחים למחייתה

האם הביטקוין מאובטח?

כל עסקה נרשמת על רשת הבלוקציין באופן פומבי ובניגוד לדיעה הרווחת הביטקוין אינו חסוי אלה גלוי לחלוטין כל העברה שהתיימת מאז ומעולם מתועדת וניתן לצפות בה בכל זמן ובכל מקום, אבל לא ניתן לדעת מי עשה את העברה ולהצמיד איזה אדם החזיק איזה כמות מטבעות .
נכון להיום ניתן לומר רישמית שרשת הבלוקציין היא הרשת המאובטחת ביותר מעולם, מעולם אף האקר לא הצליח לפרוץ אליה, כל הפריצות אשר אנחנו שומעים בחדשות ובאינטרנט הינם פריצות לבורסאות וארנקים (מה זה בורסה) אבל הרשת עצמה מאובטחת מאוד.

סתם לשם השוואה הפנטגון נפרץ פעם על ידי בחור ישראלי מאוד צעיר כן, אני מגבר על המקום שאמור להיות הכי שמור בעולם והרשת של הביטקוין חסינה הקושי בפריצה לרשת עולה מיום ליום וגם בזכות הכורים בצורה חכמה מאוד התגמול לכורים ועליית ערך המטבע מושך תמיד עוד כורים חדשים וככל שישנ כורים נוספים ברשת ספר הבלוקציין מתועד בעוד ועוד עותקים על כל מחשב של כורה יש עותק שלם של כל ספר החשבונות (הבלוקציין עליו וכל בלוק עם עסקאות חדשות שיוצא עובר אליו ואז היה ואיזה האקר הצליח להגיע לספר הפקודות ולשנות ארנק יעד של משהו ששלח למשהו אחר 1000 ביטקוין הרשת מיד מזהה על לפי כל העותקים שמפוזרים בכל העולם שיש עותק אחד משונה עם העברה יוצאת מן הכלל.
ברגע שהרשת מזהה יוצא מן הכלל היא מיד דורסת את המידע בו ומשווה את הספר לפי הרב ובמילים פשוטות על מנת באמת לפרוץ לבלוקציין ההאקר או קבוצת הההאקרים צריכה להשתלט לפחות על 51% מכלל המחשבים של הכורים (מדובר על מאות מיליונים של מחשבים כן) על מנת להיות עם יד על העליונה ולשנות משהו שיהיה מעל הרב ובכך השקר יהפוך למציאות. בקיצור לא אפשרי.

עוד מידע תוכלו למצוא בלינקים הבאים