שלח על ביטקוין, קבל על Ethereum: הלוואות אטומיות משיק פיתרון DeFi של ביטקוין

אהבתם את התוכן? הנה כפתורי שיתוף 👇👇

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הלוואות אטומיות משיקות מוצר פיננסי מבוזר (DeFi) העשוי להיות הקרוב ביותר ליישום ישיר ברשת BTC ( BTC ). זה לא ממש נמנע משימוש בפלטפורמת חוזים חכמים חיצוניים, אך הוא מאפשר להשתמש ישירות בביטקוין לבטחונות.

ההפעלה הודיעה ב- 14 באפריל כי גייסה 2.45 מיליון דולר במימון זרעים בסיבוב שהובל על ידי הון יזמני ובהשתתפות קונסנסיס, מורגן קריק דיגיטל וג'ו לאלוז ואהרון הנשו מביסון טריילס.

במקביל, היא משיקה את הצד הביטקוין של פלטפורמת ה- DeFi שלה כבטא ציבורי של מאנט.

הלוואות אטומיות פועלות באופן דומה ל- MakerDAO או Compound. לווה צריך לנעול את בטחונות ה- BTC שלו בחוזה מיוחד רב-חתימה על הבלוקצ'יין ביטקוין. חוזים חכמים ב- איטריום קראו אז את הנתונים ומספקים את ההלוואה באמצעות מדפי המשקיעים ב- blockchain האחר.

מייסד-שותף ומנהל CTO של הלוואות אטומיות, מתיו בלאק, ציין בפני קוינטלגרף שהמערכת אינה מנטרת את חיבורי הדק שלה, מה שהופך אותה לקרובה יותר למתחם מאשר ליצר.

כמו בפלטפורמות אחרות של DeFi, ישנה דרישת ביטחונות מינימלית שמתחתיה יכול המלווה לעורר חיסול. עבור BTC, זה נקבע ל -140% – רק 10% מתחת למה שמייקר דורש ל- איטריום, אך 7% יותר מאותו אחוז במתחם.

כשהוא מניע את ההחלטה, אמר שחור שהם הסתכלו על המתחרים האלה ו"החליטו ללכת לאנשהו באמצע. " הצוות הרגיש כי הביטקוין "היה נכס הרבה יותר יציב" ויכול לעמוד בפרמטרים מעט נמוכים יותר.

עבור מפרקים, ההנחה על מחיר השוק בביטקוין מסתכמת ב -7%, שהוא גבוה יותר מ- 5% של מתחם ו- 3% של מייקר. בלאק הסביר כי הדבר נובע מזמני החסימה הארוכים יותר בביטקוין, מה שעלול ליצור אי וודאות נוספת לארביטראז '.

טרם הותר ללא הרשאה

כמו הרבה פתרונות חוצה שרשרת העובדים על ביטקוין, ישנו מרכיב של אמון, כפי שציין שחור:

"יש שני עיקרים נקודות אמון בתוך המערכת. האחד אורקל והשני פוסק בצד הביטקוין. […] בעיקרם [הבוררים] חותמים יחד עם המלווה על מנת להעביר ביטקוין ממיקומו הנוכחי לחוזה החלפת האטום. "

אורקלות אמינות קיימות בדרך כלל ברוב פלטפורמות ה- DeFi באתריום, אם כי חלקן עשויות להיות מופצות יותר מאחרות. הצורך בבורר הוא ספציפי לביטקוין, בשל פונקציונליות הסקריפט המוגבלת שלו.

הפוסק יהיה הלוואות אטומיות בעצמה, אם כי לסטארט-אפ יש תוכנית לפתור זאת:

"עבור V2 אנו מתכננים להסיר את הפוסק הזה. אז זה בעבודות שיש להסיר באמצעות חוזי היומן הדיסקרטיים. "

הוצג לראשונה על ידי יוזמת מטבע דיגיטלי של MIT, חוזי יומן דיסקרטיים מאפשרים להשתמש באורקלים בעת ההחלטה כיצד להוציא עסקה. במהותם, בעת כניסת החוזה, המשתמשים יוצרים את כל שילובי העסקאות האפשריים על סמך הפלט הצפוי מהאורקל.

האורקל משמש כצד ג 'של החוזה הרב-חתימה, וכאשר הוא מגיש לבסוף את המפתח הציבורי הנכון עבור שילוב מסוים, עסקה זו מופעלת.

לצורך הלוואות אטומיות ניתן להשתמש בהן בתרחיש פירוק כדי לפצל את הכספים בין המפרק ללווה, הסביר בלק.

שחור העריך קו זמן של שישה חודשים להכנסת V2, אם כי ציין כי הדבר יהיה תלוי גם במשוב מהאיטציה הראשונה.

המסע אחר ביטול DeFi

היעדר תסריטים מורכבים של חוזים חכמים היווה באופן מסורתי אתגר רציני להביא לכל סוג של הלוואות או מוצר DeFi לביטקוין. אפילו הבאת BTC כנכס לרשת אחרת מחייבת בדרך כלל גשר מהימן, או "מאוחד", שבו גורמים עסקיים מחזיקים במשמורת על הביטקוין.

"אני חושב שיש כמה פתרונות ERC-20 ביטקוין שעובדים להגיע לאיטריום", ציין בלאק. אחד מהם הוא Wrapped BTC (wBTC) שנמצא כרגע בפלטפורמות כמו מתחם.

"אבל ראינו שלא אימץ אותו כל כך הרבה, למען האמת, מכיוון שזה פיתרון משמורן," הוסיף בלאק.

למרות שהצביע על כמה פתרונות גישור שהם יותר מבוזרים, ביקר בלאק את הרעיון של שימוש בנכסים עטופים אלה לבטחונות:

"אני חושב שבכל פעם שתעביר נכס לאחר שרשרת וזה דורש איזושהי אימות או איגרות חוב חיצוניות, תמיד תיתקל בבעיות נזילות. "

האירועים האחרונים עם MakerDAO הדגישו כי פלטפורמות DeFi יכולות להיות מאוד פגיעות לסוגיות הנזילות :

"אני חושב שכאן מודל כמו אטומי ההלוואות ממש חיוביות מכיוון שיש לנו גישה לכל הנזילות של רשת הביטקוין. "

לדעתו, זה עדיף על ביטקוין עטוף על איטריום – שאותו כינה "הבאת ביטקוין ל- DeFi." לעומת זאת, הלוואות אטומיות "יביאו DeFi לביטקוין."

אף על פי כן, שחור הודה שרוב הקוד עבור הלוואות אטומיות הוא ב- איטריום, שכן ככל הנראה, בלתי אפשרי ליישום ביטקוין של ביטקוין טהור. "זה מביא את DeFi לשני [איטריום וגם לביטקוין]," הוא סיכם.