שיעור 2 – נרות יפנים

אהבתם את התוכן? הנה כפתורי שיתוף 👇👇

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

נרות יפנים כל מה שצריך לדעת עליהם .

נרות יפנים הם הנרות האולטימטיביים ובעזרתם המנתחים הטכניים חולבים את מירב המידע מהגרף.

אחרי שבמאמר הקודם הבאנו מהם סוגי גרפים היום אנחנו נדבר על הנרות היפנים בפרט ונבין כיצד הם יכולים לעזור לנו בניתוח.

אילו חלקים בנר היפני חשוב שנכיר ? כעת נדבר רק על צורתו של הנר ובהמשך על משמעות צבעם של הנרות היפנים

ישנם שני חלקים בצורתו של הנר שחשוב להכיר. 
הראשונה היא גוף הנר והשנייה פתילת הנר מיד אסביר את המשמעויות

גוף הנר : כשמדברים על גוף הנר היפני מתכוונים לחלק השמן של הנר ללא הקצוות / החוטים ( פתילות הנר ) בתוך חלק זה ניתן להבין את המחירים בהם הנר סגר כשהוא נמצע מעל שערים אילו ( בנר שצבעו ירוק ) או מתחת לשערים אילו (בנר שצבעו אדום)

פתילת הנר : ראשית ניתן לקרוא לפתילת הנר גם במילים נרדפות כמו חוט הנר או קצוות הנר אנחנו נשתמש בפתילת הנר במאמרים הללו.

פתילת הנר מראה לנו את רמות המחיר בהן ביקר הנר אך לא סגר שם, כלומר במהלך אותו אינטרוול זמן לדוגמה גרף יומי מחיר של מטבע מסיים ניקח לדוגמה את הביטקוין יכול להתחיל במחיר של 10,000 דולר למטבע לעלות במהלך היום ל 11,000 דולר ולבסוף בסוף היום לסגור ב 10,500 דולר למטבע במקרה כזה לדוגמה חוט הנר יתחיל משער של 10,500 ויגיע עד ל 11,000 דולר.

במקרה הפוך לירידות ניתן לתת דוגמה הפוכה נאמר שמחיר הביטקוין בגרף היומי היה על 10,000 דולר למטבע במהלך היום ירד עד ל 9000$ למטבע אבל בסוף היום נסגר ב 9500$ כלומר פתילת הנר במקרה הזה תתחיל ב 9500$ ותרד עד ל 9000$.

המון פעמים פתילת הנר בניתוח הטכני תוכל להראות לנו את ההתנגדות של המוכרים לקונים בניסיון של עליות שלא צלח  (כלומר שרואים פתילת נר גדולה מהחלק העליון לתחתון) או לחלופין את ההתנגדות של הקונים למוכרים כשרואים פתילה ארוכה מתחת לנר.

מה המשמעות של צבעו של הנר היפני בניתוח טכני?

בנרות היפנים ישנם שני סוגי נרות
 נרות דוביים ( bear ) ונרות שוריים (bull ) נרות אדומים נקראים גם נרות דוביים כיוון שמיצגים את המוכרים ולרב ניראה אותם בצבע אדום

הנרות הללו נקראים נרות דוביים כיוון שדה מכה את הטרף שלו עם הידיים מלמעלה כלפי מטה ולכן הביטוי הזה נדבק למוכרים כהשוואה לדחיפת המחיר כלפי מטה.

נרות שוריים מייצגים בדרך כלל את הקונים והביטוי שלהם יהיה בצבע ירוק.הביטוי שוריים דבק הקונים כיוון שהשור מכה את טרפו בעזרת הקרניים מלמטה כלפי מעלה ומרים אותו באוויר ומכן האנלוגיה לקונים שדוחפים את המחיר מטה.

 

נר ירוק : נר ירוק יווצר בגרף ברגע שנראה את מחיר הסגירה של יום קודם בשער נמוך ממחיר הסגירה של היום הנוכחי. כלומר אם מחיר הביטקוין אתמול נסגר על שער של 10,000$ למטבע כל מחיר שיסגור היום הנוכחי שיהיה גדול מ 10,000$ יגרום לנר להיות ירוק.

 

נר אדום : נר אדום יווצר לנו בגרף ברגע שמחיר הנר הנוכחי יסגור במחיר נמוך בהשוואה לנר שקדם לו. לדוגמה אם מחיר הביטקוין בגרף יומי סגר אתמול על שער של 10,000$ למטבע כל מחיר שיהיה מתחת למחיר זה יגרום לנר להיות בצבע אדום.

  1. עוד מידע בנושא – investopedia