עבור תעשיית הקריפטו, תמיכה בסנקציות היא הזדמנות למתג מחדש

אהבתם את התוכן? הנה כפתורי שיתוף 👇👇

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

אחד מצעדי הענישה הראשונים שהופעלו נגד רוסיה בתגובה לפלישה הצבאית לאוקראינה היה יישום סנקציות כלכליות שמטרתן לבודד את המדינה מהמערכת הפיננסית הבינלאומית. ב-12 במרץ, בנקים רוסיים איבדו את הגישה לרשת התשלומים וההודעות הבינלאומית SWIFT, וחברות תשלומים מהמגזר הפרטי, כמו ויזה, PayPal ומאסטרקארד, היו קרובות מאחור. אך בעוד ארגונים מוסדרים ונבדקים מאוד אלה מיהרו להגיב למשבר, עלו במהירות החששות כי המדינה הרוסית, כמו גם חברות ואוליגרכים הקשורים אליה, יכולים לפנות לבורסות מטבע דיגיטליות כדלת אחורית לסנקציות צדדיות.

בבריטניה, הבנק המרכזי של אנגליה והרשות להתנהלות פיננסית ביקשו מחברות קריפטו לאכוף סנקציות בפלטפורמות שלהן, ובנקים מרכזיים ורגולטורים ברחבי העולם הצטרפו מאז למקהלה זו של דאגה. לאחרונה הודיעה יפן כי תשנה את חוק מט"ח וסחר החוץ שלה. זה נועד להרחיב את רוחבו כדי להחיל על נכסי קריפטו, כלומר הבורסות יידרשו להעריך אם הלקוחות שלהם הם יעדי סנקציות רוסיות.

ועדיין, כמה מבורסות הקריפטו הידועות ביותר עדיין גוררות רגליים, לא ששות ליישר קו עם קובעי המדיניות והרגולטורים העולמיים. Binance, הבורסה הגדולה ביותר בעולם, כמו גם Coinbase ו Kraken, כולם הראו אמפתיה למצוקתם של האוקראינים, וחלקם הקפיאו חשבונות הקשורים לאנשים מורשים, אבל כולם הפסיקו לצאת מרוסיה או לחסום את כל זרמי הכסף לתוך ומחוץ למדינה.

קשור: כל ביטקוין עוזר: סיוע סיוע מתודלק בקריפטו עבור אוקראינהמנכ

"ל בורסת המטבעות הקריפטוגרפיים הגדולה ביותר בפולין, אני מבין את הדילמה המוסרית העומדת בפניהם, קרועה בין אידיאלים של שוק חופשי ותחושה של חובה מוסרית, אך ככל שהטרגדיה האנושית ההרסנית הזו מתרחשת במזרח אירופה, אנחנו כתעשייה חייבים לעשות יותר כדי לגנות את האלימות באמצעות גישה לפלטפורמות שלנו. בזונדה לא קיבלנו את ההחלטה לסגת מרוסיה בקלות ראש, אבל עשינו את זה מהר, ובכך הצבענו בעד שלום, שקיפות וכבוד לרוח הרגולציה העולמית. כישלון לעשות זאת ייתפס על ידי רבים ברחבי העולם כאדישות במקרה הטוב או, במקרה הגרוע, תמיכה פעילה.

בורסות המטבעות הקריפטוגרפיים עומדות על פרשת דרכים

מוסריתהסכסוך באוקראינה חשף מתח בלב האידיאולוגי של מטבע הקריפטו. מטבעות דיגיטליים דמיינו לראשונה עם חזון של יצירת מערכת פיננסית גלובלית מבוזרת, ללא התעסקות פיננסית על ידי ממשלות, בנקים מרכזיים וחברות שירותים פיננסיים גדולים. וכן, ישנן סיבות רבות מדוע ביזור הוא משהו שאנחנו צריכים לחקור, לא פחות את החיפוש אחר שקיפות רבה יותר, דין וחשבון וביטחון. אך איננו יכולים לתת לחיפוש זה אחר הצורה הטהורה ביותר של עצמאות כלכלית להוביל אותנו לדרך אפלה, כזו שבה אנו מאמינים שחוקי הארץ — מוסריים או אחרים — אינם חלים עלינו. תמיכה אידיאולוגית בביזור לעולם לא תוכל להצדיק את ההקלה המודעת של הפעילות הפלילית.

אנחנו כתעשייה צריכים לשאול את עצמנו איזה סוג של עולם אנחנו רוצים ליצור ולתת למוסר שלנו להניע את הפעולות שלנו. הפלישה הרוסית לאוקראינה היא הפרה שאין להכחישה של החוק הבינלאומי והפגיעה חסרת ההבחנה באזרחים אוקראינים, במקומות כמו מריופול, אינה תחום אפור אתי.

קשור: "מעולם לא שילמתי עם קריפטו לפני": איך נכסים דיגיטליים עושים את ההבדל בתוך מלחמההסיכון

לשוליים גדולים

יותרהמשבר הנוכחי דורש תגובה שיתופית מאוחדת מכל פינה בכל ענף ומספק חלון נדיר למגזר הקריפטו העולמי לעמוד יחד ולנקוט בפעולה מאוחדת. תעשיית נכסי הקריפטו צריכה לעשות יותר כדי להוכיח שהיא לוקחת את הפעילות המתרחשת תחת קורת הגג שלה ברצינות. זה יכול לכלול הקפאת חשבונות של משתמשים רוסים ובלארוסים, ודחיית בקשות לחשבונות חדשים מצרכנים באזורים אלה. למעשה, אני מאמין שזה הסיכוי הטוב ביותר שיש לנו לנער כמה מהקונוטציות הפליליות שממשיכות להטריד את התעשייה שלנו.

מחיר שלBitcoin (BTC) הרקיע שחקים בשנים האחרונות, ומניע גדול לכך היה שילוב גדול יותר עם תעשיית השירותים הפיננסיים הרחבה יותר. אי קריאת החדר על המשבר הזה מסכנת את האמון שתעשיית הקריפטו בנתה בשנים האחרונות עם רגולטורים, קובעי מדיניות וצרכנים. זה יאותת לבעלי העניין האלה שהוא רואה את עצמו מוסר לחלוטין ממשימותיהם, ואכן מהעולם האמיתי.

יש כמובן גורמים מסחריים במשחק כאן, מדי. חברות המפגינות בפני לקוחותיהן תחושה משותפת של מטרה וערך מוסרי נהנות מצמיחה גדולה יותר בהכנסות בשיעור של 14.1% ומעלייה של 34.7% בתשואה הכוללת הכוללת לבעלי המניות השנתית. מגזר הקריפטו אינו יוצא מן הכלל, וככל שהמלחמה משתוללת באוקראינה, אלה שלא פעלו במהירות כדי לתמוך בקורבנות ייזכרו בגלל זה.

קשור: קריפטו מציע רוסיה אין דרך החוצה מן הסנקציות המערביותהרגולציה

יכולה להיות התשובה?

מועצת היציבות הפיננסית הודיעה בפברואר כי תפתח מסגרת רגולטורית גלובלית לנכסי קריפטו, הצעד המשמעותי הראשון בהנחיות ההומוגניות הבינלאומיות. במקביל, הוועדה לניירות ערך של ארצות הברית השיקה תוכנית להסדרת מערכות מסחר חלופיות, שתאפשר לרגולטורים לחקור פלטפורמות קריפטוגרפיות ואף לפרוטוקולים פיננסיים מבוזרים.

כאמור, אין סימן לכך שתקנות אלה יחייבו פעולה על סנקציות כלכליות, אך הן יציגו בדיקות ואיזונים נוספים שיעניקו שקיפות רבה יותר לכסף הזורם דרך חילופי נכסים דיגיטליים וימנעו פעילות בלתי חוקית נוספת. אבל זה לא סוד שהרגולטורים משחקים תופסת את הקצב המהיר של החדשנות במרחב הקריפטו, ואנחנו לא צריכים לחכות שהם יתעדכנו כדי לעשות את הדבר הנכון. זה תלוי בנו לשאת את הלפיד למוניטין של התעשייה שכולנו אוהבים.

מאמר זה אינו מכיל ייעוץ השקעות או המלצות. כל מהלך השקעה ומסחר כרוך בסיכון, והקוראים צריכים לערוך מחקר משלהם בעת קבלת החלטה.

הדעות, המחשבות והדעות המובעות כאן הן של המחבר בלבד ואינן משקפות או מייצגות בהכרח את הדעות והדעות של Cointelegraph.

Przemysław Kral הוא מנכ"ל Zonda (לשעבר BitBay) ומכהן בדירקטוריון שלה. בעבר, Przemysław היה המנהל המשפטי הראשי של BitBay. הוא מילא תפקיד מפתח בהתפתחות העסקית האסטרטגית של זונדה, כולל האישור הרגולטורי שלה בקנדה ואסטוניה. ל-Przemysław ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחום המשפט והוא חבר באיגוד עורכי הדין הזרים של לשכת עורכי הדין הבריטית.