מה הרעיון מאחורי מטבע האיתריום

אהבתם את התוכן? הנה כפתורי שיתוף 👇👇

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

מדוע האיטריום הכרחי ומה הרעיון מאחוריו?

על מנת שנצליח להבין מה זה איטריום, חשוב להבין טוב מה זה בכלל אינטרנט

כל הנתונים האישיים שלנו היום כולל הסיסמאות ומהידע בכלל עלינו ברובו נמצא אצל מחשבים של אנשים אחרים – בעננים או בשרתים של חברות ענק כמו אמזון גוגל פייסבוק ועוד.
אפילו הכתבה הזאת מאוחסנת על שרת אצל חברת שרתים אחרת.

מצד אחד זה דבר מאוד נח שהמידע אכן מאוחסן שם כי ככה אנחנו כצרכנים לא צריכים לדאוג לשדרוגי מערכות לאבטח המידע או לכל דבר כזה או אחר. ויתרה מכך לרב אנחנו אפילו לא יודעים שזה נעשה עבוריינו.
אבל, יחד עם כל הנוחות הזאת יש גם פגיעות מסוימת, כיוון שבצורה מאוד לה האקר או ממשלה יכלים להשיג גישה למידע הזה מבלי שאנחנו כמובן נסכים תאורתית אם הם יכולים לגשת לשם הם גם יכולים לשנות דברים לגעת במסמכים אישיים תמונות אישיות ואפילו להעלות חדשות לטלפון הנייד שלנו.

האיטריום היא אחת הטכנולוגיות שבאות לשנות את הפונקציונאליות הזאת!

בעוד שמטבע ביטקוין מטרתו הייתה לתת מענה של העברת כספים ותוך כדי לשבת את המערכת הבנקאית פייפאל וכדומה. לאיטריום הייתה מטרה להשתמש בבלוקציין כדי להחליף את הצדדים השלישיים הללו גם מבחינת שמירה על המידע שלנו בייחוד כשהיה מדובר בנתונים פיננסים מורכבים ומסובכים.

'אטריום המחשב העולמי'


בקצרה איטריום רצתה להיות מחשב עולמי מבוזר, בעזרת האטריום המחשבים השרתים והעננים הולכים להיות מוחלפים ב-"צמתים" שמנוהלים על ידי מתנדבים ברחבי העולם (כמובן שהמתנדבים יקבלו על כך משהו בתמורה וכן אני מדבר על הכורים)

החזון של האיטריום הוא שהוא יאפשר את אותה פונקציונאליות לאנשים בכל מקום בעולם ומכל מקום בעולם ושהם יוכלו להציע שירותית אחד לשני בדיוק על התשתית הזאת  

לדוגמה : אם נכנס היום לחנות האפליקציות שלנו  ב APP STORE  או ב – GOOGLE STORE  כלל האפליקציות שניראה שם יושבות על שרתי גוגל כנראה. ויחד איתם כלל הנתונים האישיים שלנו כמו פירטיי האשראי שלנו ברכישות מייל שלנו ובקיצור הכל. ובואו נזכר רגע שגוגל עצמה היא חברה שמשתמשת בנתונים הללו על מנת להרוויח עלינו הרבה כסף.

עכשיו תזכרו בהכל לא רק בכל האפליקציות למיניהם שהם לכשעצמם המון מידע עליכם! אבל מי מכם לא השתמש בגוגל DOCS שגם שם המון המון מידע זורם עליהם

איטריום אם אכן תצליח לשנות את הכל מחזירה את השליטה לבעלים האמיתי שלה.
הרעיון הוא כזה לאף ישות אחרת לא תהיה שליטה על המידע והנתונים שלנו ואף אחד לא יכול לשלול אותם מאיתנו או לחסום אותם מאיתנו או אפילו באופן זמני להפוך את הנתונים למצב לא מכוון על מנת שיבוצעו בהם שינויים, רק אותו בעלים אמיתי יכול לעשות איזשהן שינויים בהם.

לינק לתוכן חיצוני בנושא – https://blockgeeks.com/guides/ethereum/