הממשלות העולמיות ב- G20 מודאגות מכל תאי הרשת, לא רק מאזניים

אהבתם את התוכן? הנה כפתורי שיתוף 👇👇

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

Stablecoins יכולים להוות סיכונים ליציבות פיננסית וצריכים להיות מוסדרים כנדרש, על פי הקבוצה של 20.

מועצת היציבות הפיננסית של ה- G20 (FSB) הוציאה מועצה מקיפה מחקר הדק-לוין ב- 14 באפריל, והציג 10 המלצות להסדרתן באופן יעיל.

הרגולטורים דרבנו את הכניסה של ליברה של פייסבוק, אשר תיצור נטל דקירה עצמאי המבוסס על סל מטבעות. למרות ליברה מאז הסתמכו על רעיון מסוים זה , ממשלות ברחבי העולם ממשיכות להיות ערניות לפרויקט.

דוח ה- FSB מציין כי כללי הכספים הקיימים חלים בדרך כלל גם על מדדי הכניסה המשקפים הצהרות דומות של רגולטורים בארה"ב. עם זאת, הדירקטוריון טוען כי הכללים צריכים להיות זהים לכל העסקים המציגים סיכון פיננסי, ללא קשר לטכנולוגיה בה נעשה שימוש.

אופים הגלובלי של מייבשי הדק עדיין מציג פערים מהתקנות המגושמות בין מדינות שונות. חלק מההמלצות מתרכזות ביצירת מסגרת חוצה גבולות גמישה, כך שמטבעות מקלות לא יוכלו לשחק על ההבדלים בין כל תחום שיפוט.

מעבר לכך, ה- FSB פרסם המלצות נפוצות כמו פיקוח קפדני נגד הלבנת הון ומימון נגד טרור.

מה הסכנה בתאי הדק?

ניתן להסביר את העוינות כלפי ליברה על ידי הפוטנציאל העצום שלה לאימוץ מיידי. הלוח גם זיהה מטבעות קבצים קיימים, כולל מטבעות אלגוריתמיים כמו דאי ( DAI ), אך הגיע למסקנה שהם כרגע קטנים מכדי להוות סיכונים מערכתיים.

העיתון מפרט מדוע סרגלי הדק עלולים בסופו של דבר להוות איום. חלק מהחששות הללו קשורים במידה רבה לחוסר האימוץ שלהם, שכן החוקרים מאמינים כי אפילו לסטיות קטנות מהיתד שלהן עשויות להיות השלכות כספיות חשובות במסגרות המיינסטרים.

היו חששות משמעותיים גם לגבי התשתיות הבסיסיות שלהם, מתוך אמונה כי הפסקות בתשלום – למשל בגלל מדרגיות חלשה – עלולות להיות מסוכנות אם כלכלה תסתמך על מטבעות אלה.

עם זאת, נראה שהנושא החשוב ביותר הוא של פיקוח על ההון:

"בתקופות של לחץ, משקי בית במדינות מסוימות עלולים להתייחס ל [תותחים] כחנות בטוחה. של ערך על פני מטבעות פיאט קיימים ומחמירים את תזרימי ההון יציבות. תזרימי הון תנודתיים יכולים להשפיע על יציבות שערים בשערי חליפין ועל מימון ותיווך מקומי של הבנקים. "

בעיקרו של דבר, הדירקטוריון מאמין שאחד היתרונות העיקריים של תאי הדק – היכולת לעסוק בחופשיות – הוא גם איום יציבות פיננסית משמעותית.

ניתן לדמיין זאת במדינות כמו לבנון, אשר הטילו בקרות הון קפדניות בסוף 2019 ואשר אזרחיהן נאסרים ברובם מחסכונות הבנק שלהם.

כאחת ממטרותיו של cryptocurrency היא להעצים אנשים במצבים כמו אלה, העובדה שהיא נחשבת לאיום על היציבות עשויה לגרום להשלכות חשובות בעתיד.